PERSBERICHT World Press Photo 2018 vrijdag open in Zutphen

4 juli 2018/Pers

ZUTPHEN – World Press Photo 2018 is vanaf vrijdag 6 juli te zien in Zutphen. De internationale fototentoonstelling is inmiddels aangekomen in Zutphen om te worden opgebouwd in de Walburgiskerk. Tegelijkertijd is in de kerk ook De geschiedenis van de fotocamera te zien.

World Press Photo is een prestigieuze wedstrijd waarin ‘s werelds beste visuele fotojournalistiek van het voorgaande jaar wordt gekozen door een vakkundige, internationale jury. Van alle winnende foto’s wordt een tentoonstelling samengesteld die elk jaar de hele wereld over trekt. Dit jaar is Zutphen voor de vierde keer toegevoegd aan de lijst wereldsteden die de foto’s tonen.

Twee Nederlandse fotografen die bij World Press Photo 2018 in de prijzen zijn gevallen geven een lezing in Zutphen: Jasper Doest op woensdagavond 11 juli en Carla Kogelman op zondagmiddag 15 juli. Kogelman won de eerste prijs in de categorie langetermijnprojecten. Doest kreeg de tweede prijs in de categorie natuur voor zijn serie over de makaken (sneeuwapen) in Japan. Meer informatie en kaarten voor de lezingen bestellen op www.worldpressphotozutphen.nl.

Download hier de foto. Fotobijschrift: Het bestuur van World Press Photo Zutphen bouwt de tentoonstelling op in de Walburgiskerk. Vanaf vrijdag 6 juli 10.30 uur is de tentoontstelling geopend voor het publiek.  (foto Patrick van Gemert/Zutphens Persbureau)

Openstelling World Press Photo:

• Tentoonstellingsperiode: vrijdag 6 tot en met zondag 29 juli 2018
    • Openingstijden: maandag: 13.00 tot 17.00 uur, dinsdag tot en met zaterdag: 10.30 tot 17.00 uur, zondag: 13.00 tot 18.00 uur
    • Toegangsprijs: 5 euro. Kinderen tot 12 jaar gratis. Het entreebewijs geeft toegang tot zowel World Press Photo als De geschiedenis van de fotocamera.

World Press Photo Zutphen wordt georganiseerd door de stichting Zutphen: Doen! en is mede mogelijk dankzij de VIP-sponsors Print2Pack, SOBZ, Achterhoek Nieuws, Rabobank en 1-Alert Flexgroup, en de sponsors Arriva bus- en treinvervoer, Auxzenze ICT oplossingen, Bonsen Reuling accountants-belastingadviseurs, Crystal Park New Media, Dijkman Bouw BV, Eijerkamp Wonen & Slapen, Hampshire Hotels, JPR Advocaten, Qlip, Spar City en Thoma Post makelaars en een subsidie van de gemeente Zutphen.