SOBZ: “Zo zet je Zutphen op de kaart”

 SOBZ: “Zo zet je Zutphen op de kaart”

Stichting Binnenstads Ondernemers Zutphen (SOBZ) is VIP-sponsor van World Press Photo Zutphen. Martijn Droog wil ook vooral Zutphen op de kaart zetten. Hij is bestuurslid bij de SOBZ dat ook voor het tweede jaar VIP-sponsor van World Press Photo is. „De SOBZ is de bank van de binnenstadsondernemers: er wordt reclameheffing betaald, die wordt geïnd door de gemeente Zutphen en na aftrek van wat kosten wordt dit bedrag rechtstreeks overgemaakt naar de SOBZ. Wij doen daar mooie dingen mee om mensen naar de binnenstad te krijgen; de Zutphense inwoners én toeristen”, legt hij uit. „Dit doen we in de breedste zin van het woord: evenementen, sfeerverlichting, binnenstadsmanagement en daarnaast gaat veel geld naar mooie projecten zoals World Press Photo. Wij als stichting vinden dat je op die manier Zutphen op de kaart zet. Het geeft zo ontzettend veel traffic en aandacht. Vorig jaar was het al een groot succes, toen het voor de eerste gehouden werd. Het zou mooi zijn als we die aantallen dit jaar voorbij gaan en het een nog groter succes wordt. Dat is in het belang van ons allemaal. Onze slogan is niet voor niets ‘Samen sterker ondernemen’.”

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *