Inverto Logo
Super Clean Personal Portfolio
Hey, I am Inverto. Super Clean Personal Portfolio WordPress Theme. Built with emphasis on clean, content oriented, modern & minimalistic design.

Recent Work
    Go to Portfolio
    Latest Tweets
    Follow us on Twitter
    Follow me
    World Press Photo Zutphen

    World Press Photo Zutphen is mede mogelijk dankzij onze partners en vrijwilligers

    18 juli 2018/Nieuws

    World Press Photo in Zutphen verwezenlijken kan alleen maar dankzij de inzet van een grote groep vrijwilligers en de bijdragen, zowel in geld als in diensten, van onze partners. In juni kwamen de sponsors al een keer bij elkaar in de Walburgiskerk om de start van de campagne voor dit jaar met elkaar te vieren. Babette Warendorf van de stichting World Press Photo presenteerde de nieuwste tentoonstelling en vertelde achtergronden van een aantal winnende beelden. Ze onderstreepte tegelijkertijd het belang van fotojournalistiek en persvrijheid. Een rondje langs een aantal sponsors:  waarom steunen zij World Press Photo Zutphen?

    Fascinerend

    Toin de Ruiter, commercieel directeur, BonsenReuling Accountants-Belastingadviseurs: „Het heeft iets ongemakkelijks om te zeggen dat World Press Photo een mooie tentoonstelling is. De foto’s zijn vaak van verschrikkelijke situaties, over allerlei conflicten waar dan ook in de wereld. Eén bijzondere foto die dan symbool staat voor de hele situatie. Dat is fascinerend. Dat moeten we mensen laten zien.”

    Bredere kijk op de wereld

    „Onze eigen belevingswereld is meestal beperkt tot hetgeen we dagelijks meemaken in onze omgeving. Veel zaken staan ver van ons af en vaak denken we dat ze ons niet zullen raken. World Press Photo zorgt voor een bredere kijk op hetgeen er in de wereld plaatsvindt, hoe mensen (over)leven en strijden voor een beter bestaan in een gezondere wereld. Daarom is het goed dat deze expositie naar Zutphen komt en door een divers publiek wordt bezocht”, zegt Gerbrand Pot van Crystal Park. „Om daarna samen met elkaar te praten wat het betekent en wat we er samen aan kunnen doen om de wereld elke dag een beetje beter en mooier te maken.”

    Zeer indrukwekkend

    „Zutphen verdient zo’n mooie tentoonstelling als de World Press Photo. Elk jaar is het weer een zeer indrukwekkend jaaroverzicht met prachtige foto’s en het bijbehorende verhaal. Hieraan verbinden wij graag onze naam”, aldus Jos Dijkman van Dijkman Bouw.

    Lokaal betrokken

    „Als uitgever van echt lokaal nieuws, zowel in print als online, zijn we zeer betrokken bij het geen zich lokaal afspeelt. World Press Photo is een evenement welke we graag ondersteunen omdat het zich in onze regio afspeelt en het ook nog een link heeft met onze branche als uitgever”, verklaart Jan Oonk van Achterhoek Nieuws.

    Goed bereikbaar

    Remco Vink, regiomarketeer regio Oost bij Arriva: „Als regionale vervoerder vinden wij het belangrijk om een evenement zoals World Press Photo Zutphen te ondersteunen. Met het openbaar vervoer is de tentoonstelling goed te bereiken en wij brengen de bezoekers hier graag met de bus of trein naartoe.”

    Landelijk karakter

    „Wij sponsoren de World Press Photo Zutphen omdat beelden meer zeggen dan woorden. 1Alert Flexgroup is leverancier van geüniformeerde diensten door mensen. Wij geloven in de kracht van het beeld dat door mensen wordt neergezet en daarbij is daadwerkelijk fysieke inzet onmisbaar, ook in ons vakgebied. World Press Photo Zutphen is een lokaal initiatief met een grote regionale uitstraling, dit past bij onze bedrijfsfilosofie: lokaal en regionaal sterk aanwezig, met een landelijk karakter!” zegt Jeroen van Zanten van 1Alert Flexgroup.

    Waardevol

    Louis Post van Auxzenze: „Auxzenze draagt naast ICT-dienstverlening graag bij aan een project dat waardevol is voor iedereen in de gemeente Zutphen en omgeving. Mede door de World Press Photo Zutphen zetten we Zutphen op de kaart. Dit jaar is Auxzenze voor de derde keer op rij sponsor van dit project.”

    ‘Must see’

    „Graag dragen wij ons steentje bij om deze bijzondere en indrukwekkende tentoonstelling in Zutphen mogelijk te maken”, zegt ook Bjorn Ramakers van Thoma Post makelaars. „De soms ontroerende, intrigerende en confronterende beelden met bijbehorende verhalen tegen een decor van de 800 jaar oude Sint Wallburgiskerk is gewoon een must see!”

    Verbinding

    Sjoerd van der Vegt van JPR Advocaten: „JPR vindt cultuur belangrijk. Immers, cultuur zorgt voor verbinding. Dan spreekt een initiatief om een evenement met internationale allure naar Zutphen te halen in het bijzonder aan. Zeker als dit initiatief beeldbepalend is.”

    Allure

    Namens de Stichting Ondernemersfonds Binnenstad Zutphen zegt Martijn Droog: „World Press Photo past bij het ‘DNA’ van Zutphen en zorgt voor goede exposure. Een evenement met allure…!”

    De partners van de tentoonstelling in Zutphen zijn: de vipsponsors 1Alert, Achterhoek Nieuws, Print2Pack, Rabobank en SOBZ en de sponsors Arriva bus- en treinvervoer, Auxzenze ICT-oplossingen, Bonsen Reuling Accountants-Belastingadviseurs, Crystal Park New Media, Dijkman Bouw bv, Eijerkamp Wonen & Slapen, Hampshire Hotels, JPR Advocaten, Qlip, Spar City Zutphen en Thoma Post makelaars.