Mede mogelijk gemaakt dankzij…

Zonder sponsors geen tentoonstelling. “We zijn dan ook zeer blij met de partners die dit Zutphense evenement omarmen. Een groot aantal zelfs al voor het vijfde jaar. Niet iedere bezoeker staat er bij stil wat er komt kijken bij de organisatie. Wij hebben in ons bestuur vanaf het eerste moment met elkaar afgesproken dat we de tentoonstelling voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk willen maken en dus een lage toegangsprijs willen hanteren. Mede dankzij de steun van onze partners lukt dat”, vertelt voorzitter Peter Meulenbroek.

Deze partners zijn: Print2Pack, InZutphen/Binnenstadsondernemers (SOBZ), Achterhoek Nieuws, Albert Heijn XL, Rabobank, 1Alert Flexgroup, Arriva bus- en treinvervoer, BonsenReuling accountants-belastingadviseurs, Crystal Park New Media, Dijkman Bouw bv, Hampshire Hotels, Spar City Zutphen en Thoma Post makelaars.

Lees hier meer over hun motivatie en betrokkenheid:

“Na de opening in Amsterdam reist de World Press Photo-expositie langs meer dan 100 steden in 45 landen en trekt naar verwachting zo’n vier miljoen bezoekers. Hoe mooi is het dan dat Zutphen alweer voor de vijfde keer één van die steden is. Ik verwacht dat ook dit jaar weer veel bezoekers geraakt worden door de fotografie in het indrukwekkende decor van de Walburgiskerk. Veel dank aan stichting Zutphen: Doen! en alle anderen die dit mogelijk maken”, aldus Mathijs ten Broeke, wethouder cultuur Zutphen, die al vanaf het eerste jaar een subsidie beschikbaar stelt voor het evenement.

‘Wereldklasse’

Toin de Ruiter van BonsenReuling, ook al betrokken vanaf het eerste jaar noemt het “van wereldklasse” dat een evenement als World Press Photo “gewoon in Zutphen” is: “Oost-Nederland is in trek. Niet alleen als dagje uit, ook om er (weer) te wonen. Hier vind je kwaliteit van leven. Werk in een van de innovatieve familiebedrijven, stappen en shoppen in historische binnensteden, prachtige natuurgebieden, film en theaterzalen, en tentoonstellingen. Wereldklasse. In zo’n regio ondernemen wij, en wonen onze collega’s. Zoiets is het waard om te sponsoren.”

‘Aanwinst voor de Achterhoek’

Gerhard Weevers van Achterhoek Nieuws: “World Press Photo is een aanwinst voor Zutphen en de gehele Achterhoek”, vindt ook Gerhard Weevers van Achterhoek Nieuws. “Het is een prachtige collectie van de beste persfoto’s uit de hele wereld. Als Achterhoek Nieuws vinden wij het een eer om hieraan een bijdrage te mogen leveren als sponsor en als uitgever van de speciale krant.”

‘Enthousiasmeren in de voorverkoop’

Behalve de vertrouwde sponsors, zijn er dit jaar ook weer nieuwe bedrijven bijgekomen. Zoals AH XL Zutphen, waar iedereen al vanaf half juni kaarten kon kopen. “Door samen met de organisatie van de World Press Photo Zutphen een voorverkooppunt in de AH XL Zutphen te realiseren, hopen we nog meer mensen te enthousiasmeren om deze tentoonstelling te bezoeken”, aldus de enthousiaste supermarktmanager Jos Slutter.

‘Leerzaam voor de toekomst’

“Print2pack is al jaren sponsor van World Press Photo in Zutphen omdat beelden meer zeggen dan woorden”, zegt Rob van Dijk van Print2Pack. “De wereld is vaak heel mooi, soms ook niet. Het leven in beeld uitdragen over de wereld is belangrijk en leerzaam voor de toekomst.”

‘De kracht van beeld’

“De kracht van beelden zegt meer dan duizend woorden”, beaamt Jeroen van Zanten van 1Alert Flexgroup. “Dat geldt voor nieuws, maar óók voor onze medewerkers die geüniformeerd hun werk doen. Het beeld dat zij neerzetten, met kleding, uitstraling en communicatie, is hun enige ‘wapen’. Daarnaast willen wij met de 1Alert Flexgroup een mooi initiatief ondersteunen. Wij zijn trots dat Zutphen al vijf jaar de World Press Photo-tentoonstelling mag huisvesten en dat wij daarbij betrokken mogen zijn!”

‘Breed onder de aandacht’

“De locatie in de historische binnenstad, waarin wij ook werkzaam zijn, in combinatie met de Walburgiskerk maakt dat we ons zeer geroepen voelen om te sponsoren. We willen dit wereldse evenement graag steunen en bij een breed publiek onder de aandacht brengen”, zegt ook Sandra Wanschers-Dijkhof van Thoma Post.

‘Wereldwijd actief’

Ook Spar City in Zutphen is al jaren betrokken. Martijn ten Berge: “World Press Photo en de Spar zijn beiden wereldwijd actief. Dat schept een band. Daarom ondersteunen wij met Spar City Zutphen jaarlijks deze prachtige internationale nieuwsfoto tentoonstelling.”

‘Laat de stad aan iedereen zien’

Mark Schuitemaker, namens InZutphen en de binnenstadsondernemers (SOBZ): “Wij dragen graag, zowel financieel als materieel (in de vorm van marketing en de Fotozomer), bij aan World Press Photo in Zutphen, omdat wij zien dat fotografie veel meer mensen naar Zutphen trekt. Daarnaast zien we dat World Press Photo in Zutphen ook een bijdrage levert aan Zutphen als fotostad. Zutphen is immers een van de mooiste en oudste steden van Nederland en dat willen wij graag aan iedereen laten zien… Dus kom, met fotocamera of mobieltje naar Zutphen en laat deze stad aan iedereen zien!”

Sponsorenbalk wppz 2019