Mede mogelijk gemaakt dankzij…

Zonder sponsors geen tentoonstelling. “We zijn dan ook zeer blij met de partners die dit Zutphense evenement omarmen. Niet iedere bezoeker staat er bij stil wat er komt kijken bij de organisatie. Wij hebben in ons bestuur vanaf het eerste moment met elkaar afgesproken dat we de tentoonstelling voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk willen maken en dus een lage toegangsprijs willen hanteren. Mede dankzij de steun van onze partners lukt dat,” aldus Patrick van Gemert.

Deze partners zijn: Gemeente Zutphen, InZutphen, Drukkerij Roelofs, Achterhoek Nieuws, Hampshire Hotels, Addink Distributie en De Ruif Catering Zutphen.

Lees hier meer over de motivatie en betrokkenheid van onze partners van nu en van de partners van afgelopen jaren:

“Na de opening in Amsterdam reist de World Press Photo-expositie langs meer dan 100 steden in 45 landen en trekt naar verwachting zo’n vier miljoen bezoekers. Hoe mooi is het dan dat Zutphen alweer voor de vijfde keer één van die steden is. Ik verwacht dat ook dit jaar weer veel bezoekers geraakt worden door de fotografie in het indrukwekkende decor van de Walburgiskerk. Veel dank aan stichting Zutphen: Doen! en alle anderen die dit mogelijk maken”, aldus Mathijs ten Broeke, wethouder cultuur Zutphen, die al vanaf het eerste jaar een subsidie beschikbaar stelt voor het evenement.

‘Wereldklasse’

Toin de Ruiter van BonsenReuling, ook al betrokken vanaf het eerste jaar noemt het “van wereldklasse” dat een evenement als World Press Photo “gewoon in Zutphen” is: “Oost-Nederland is in trek. Niet alleen als dagje uit, ook om er (weer) te wonen. Hier vind je kwaliteit van leven. Werk in een van de innovatieve familiebedrijven, stappen en shoppen in historische binnensteden, prachtige natuurgebieden, film en theaterzalen, en tentoonstellingen. Wereldklasse. In zo’n regio ondernemen wij, en wonen onze collega’s. Zoiets is het waard om te sponsoren.”

‘Aanwinst voor de Achterhoek’

Gerhard Weevers van Achterhoek Nieuws: “World Press Photo is een aanwinst voor Zutphen en de gehele Achterhoek”, vindt ook Gerhard Weevers van Achterhoek Nieuws. “Het is een prachtige collectie van de beste persfoto’s uit de hele wereld. Als Achterhoek Nieuws vinden wij het een eer om hieraan een bijdrage te mogen leveren als sponsor en als uitgever van de speciale krant.”

‘Laat de stad aan iedereen zien’

Mark Schuitemaker, namens InZutphen en de binnenstadsondernemers (SOBZ): “Wij dragen graag, zowel financieel als materieel (in de vorm van marketing en de Fotozomer), bij aan World Press Photo in Zutphen, omdat wij zien dat fotografie veel meer mensen naar Zutphen trekt. Daarnaast zien we dat World Press Photo in Zutphen ook een bijdrage levert aan Zutphen als fotostad. Zutphen is immers een van de mooiste en oudste steden van Nederland en dat willen wij graag aan iedereen laten zien… Dus kom, met fotocamera of mobieltje naar Zutphen en laat deze stad aan iedereen zien!”